Muriel de Viron

Muriel est cycliste et piétonne quotidienne à Koekelberg, ou elle habite avec son mari et ses deux enfants depuis presque 10 ans. Auprès de Bruxelles Environnement, elle gère les aspects mobilité (stationnement vélo) et énergie dans les permis d’environnement.

Elle participe activement tous les vendredis aux actions Filter-Café-Filtré à l’école de ses enfants (9 et 7 ans) pour un air pur dans notre capitale et aux abords des écoles.

En tant que membre du Gracq, elle fait partie de la commission vélo mise en place par la commune avec l’aide de Pro-Vélo. Elle y défend activement les intérêts des cyclistes de Koekelberg.

Be Bike, Be Koekelberg !

Mes trois priorités :

1)      Une autre mobilité pour plus de convivialité : aujourd’hui, les voitures sont partout et roulent trop vite entraînant un air pollué, des rues bruyantes et des carrefours dangereux. Redonnons de l’espace aux piétons et aux cyclistes pour circuler, stationner et se rencontrer.

2)      Une nouvelle politique culturelle, des animations de qualité accessibles à tous, une ludothèque ouverte plus souvent et des Koek’s apéros sans nuisances sonores pour les riverains.

3)      Transparence totale des comptes des asbl communales, du musée du chocolat et des divers mandats.

Muriel is zelf fietser en voetganger in Koekelberg, waar ze woont met zijn man en zijn twee kinderen vanaf 10 jaren.  Ze werkt bij Leefmilieu Brussel en beheert er de mobiliteitszaken met oa de fietsstallingen en energie in de milieuvergunningen.

Ze werkt elke vrijdag  ook actief mee aan de acties van Filter-Café-Filtré aan de school van haar kinderen (9 en 7 jaar) voor een zuiverdere lucht in onze hoofdstad en nabij de scholen.

Als lid van de Gracq (Franstalige fietsersbond) maakt ze deel uit van de fietscommissie die de gemeente opgericht heeft met de hulp van Pro-Vélo.  Zij behartigt er de belangen van de fietsers in Koekelberg.

Be Bike, Be Koekelberg!

Haar drie prioriteiten

1. Een andere mobiliteit voor een beter samenleven: vandaag zien we overal auto’s, velen rijden te snel,  veroorzaken luchtvervuiling en geluidsoverlast en zorgen voor gevaarlijke kruispunten. Laten we de ruimte teruggeven aan voetgangers en fietsers om zich veilig te verplaatsen, halt te houden en elkaar te ontmoeten

2. Een nieuw beleid met betrekking tot cultuur: een kwalitatief cultureel programma en aanbod aan activiteiten die toegankelijk zijn voor allen.  Ook een ludotheek die vaker open is, en koek’s apero zonder geluidshinder voor de bewoners.

3. Volledige transparantie in de rekeningen van de gemeentelijke vzw’s, het chocolademuseum en de verschillende mandaten.

Share This