Op 7 februari nam nieuwssite BRUZZ het bestuur van de gemeente Koekelberg onder de loep.  Ze maakten een balans op van de afgelopen bestuursperiode onder burgemeester Pivin, die in oktober voor een vierde keer op rij burgemeester hoopt te worden.  In hun verslag gaven ze ook het woord aan oppositiepartijen Ecolo-Groen en PS.

Bruzz stelt dat oppositiepartijen PS en Ecolo-Groen globaal genomen redelijk positief zijn over het beleid van de burgemeester, maar toch nog enkele tekortkomingen zien.  Zo lichtte Tinne Van der Straeten (Groen) toe wat voor haar nog beter kan “De dingen die hij belangrijk vindt, doet hij goed. Veiligheid, openbare werken, wijkcontracten, maar op andere zaken, zoals participatie, de inrichting van de openbare ruimte, mobiliteit en fietsinfrastructuur, heeft hij geen structurele visie. Dat zijn voor hem foliekes in de marge.”

Voorts was Tinne Van der Straeten ook kritisch over de bestuursmentaliteit bij het Koekelbergs prestigeproject Belgian Chocolate Village, het chocolademuseum dat er nog niet in geslaagd is om rendabel te zijn en zo’n 375.000 aan de gemeentekas kost.  Van der Straeten, die mee in de raad van bestuur zit van de regie die het museum beheert, denkt dat het vooral schort aan een goede bestuursmentaliteit. “Ik krijg als bestuurslid amper inzicht in de financiële cijfers. Er is ook te weinig toewijding.”

Tinne Van der Straete wilt met haar partij ook iets doen aan de verkokering van de Franstalige en Nederlandstalige cultuur in haar gemeente.  “In tegenstelling tot de LB zijn wij een echt tweetalig project” zei ze aan BRUZZ.

Klik hier om het hele artikel te lezen op Bruzz